אודות תמ"א 38

רקע על תמ"א 38

בשנת 2005 החליטו ממשלת ישראל והרשויות המוסמכות (משרד הבינוי והשיכון, פיקוד העורף ומשרד הפנים) לתת עדיפות לאומית לביצוע פעולות בנייה לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה העלולות להתרחש באזורנו, לגרום לקריסת מבנים רבים, לאובדן בנפש ולאובדן רכוש בהיקפים קטסטרופליים. עקב ידיעות אלו הכניסה הממשלה במאי 2005 את תוכנית התמ"א 38 לתוקפה.

הסיבה לתחזיות קודרות אלו ולחשש מבוסס מפני רעידות אדמה הרסניות באה מעצם מיקומה של מדינת ישראל השוכנת באיזור סייסמי פעיל, הידוע בשמו "השבר הסורי האפריקאי". רעידות אדמה אלו מפעילות על המבנים כוחות אנכיים ואופקיים בדרגה שעלולה לסכן את יציבות המבנה ואף לגרום לקריסתו. במקרה כזה נדרש חיזוק יסודות המאפשר למבנים הלקויים לעמוד בזעזועים הקשים שיופעלו עליהם.

ניו סיטי ישראל - מקצוענות באיתור ושיווק מיזמי נדל"ן

חברת ניו סיטי ישראל מתמחה באיתור ושיווק מיזמי נדל"ן ותמ"א 38. החברה, מהמובילות בתחומה, מציעה איתור ותכנון מיזמי נדל"ן ותמ"א 38 תוך שימת דגש על מקצוענות ושלמות והתייחסות לפרטים הקטנים כגדולים. כחברה אשר חרטה על דגלה את המובילות בתחום שיווק הנדל"ן, מציעה ניו סיטי ישראל מגוון שירותים מקצועיים על מנת לענות על מגוון הדרישות בשוק הנדל"ן הדינמי והמשתנה תדיר על מנת לספק ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר- ממכירת וקניית נדל"ן ושרותי תיווך הניתנים על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ועד איתור ושיווק מיזמי נדל"ן בכל ההיקפים . אנו מציעים לכם לא רק שרותי שיווק ויזמות אלא חוויית קנייה שונה בתחום. אנו מתחייבים להביא את הניסיון, הידע והמקצוענות שלנו ולהפוך אותם לחוויית קניית נדל"ן שונה ממה שהכרת עד היום. כי זאת מחויבות.

אחד מתחומי ההתמחות המרכזיים של ניו סיטי ישראל הינו איתור וליווי מיזמי תמ"א 38. תוכנית זו מציבה ליזמים העוסקים בתחום אתגרים וקריטריונים נוקשים לפרויקט מוצלח מכל הבחינות - בטיחותית, פיננסית, עיצובית ועוד - ובכך התמחותנו והערך המוסף אותו אנו מציעים ללקוחותינו.

בכל הקשור לבנייה ומיזמי תמ"א 38, מציעה החברה רמה אחרת של פרויקטים מהמקובל בשוק וערכים מוספים ניכרים עבור הדיירים. אנו מציעים לכם לא רק ליווי פרויקט תמ"א 38 . אנו מציעים לכם יותר. אנו מציעים לכם שקט נפשי לכל אורך הדרך. שקט נפשי ואת הערבויות לביצוע והגימור ברמה הגבוה ביותר.

מי זכאי לממש תמ"א 38

תנאי ראשוני להגשת בקשה להיתר בנייה על פי תמ"א 38 הינו קבלת חוות דעת ראשונית של מהנדס בניין מנוסה שיעריך וייקבע את הצורך בחיזוק הבניין המדובר.

הענקת זכאות בניה - במסגרת חוק תמ"א 38 יכולים בעלי בתים לקבל אישורים שונים לשיפוץ הדירה, הרחבה, הוספת חדרים, הוספת מעלית, הוספת חניה, שיפוץ לובי הבניין, חיפוי קירות חיצוניים, הוספת קומה שלימה, הוספת מרחב ממוגן לבניינים אשר לפי התוכנית נחשבים כבעלי יסודות רעועים ואינם עמידים ברעידות אדמה.

חוק תמ"א 38 תקף גם לגבי מבני מגורים וגם לגבי מבנים המשמשים לצרכים אחרים אך אינו תקף לגבי מבנים שאינם מאוישים זמן רב או מבנים אשר נבנו על פי התקן לעמידות מבנים.

זכויות הבנייה המותרות על פי תמ"א 38

בדרך כלל מאפשרת תוכנית התמ"א 38 בניית קומה נוספת על גג הבניין, ובמקרים מסוימים מתאפשרת גם בניית תוספות לדירות (כולל חדרי בטחון עד 25 מ"ר) ומרפסות שמש. תוספות אלה מחייבות קבלת הקלות בקווי בניין (המרחק בין מעטפת הבניין לגבול המגרש) הן לתוספות הבנייה (ממ"דים ומרפסות שמש) והן לתוספת מעלית. כמו כן, תוכר בנייה בקומה המפולשת. כפועל יוצא מתוספת הבנייה על גג הבניין והתקנת מעלית אשר תשרת את כל דיירי הבניין.

חיזוק הבניין מפני רעידות אדמה, והשיפוץ החיצוני בבניין מעלים כמובן ערכן של הדירות הקיימות בבניין וכן גם את ביטחונם האישי של הדיירי הבניין הזוכים (כל מקרה לגופו) לשדרוג בצורת מעלית, פיתוח החנייה, החצר והגינה וכן גם לעלייה בשיעור 25% לפחות בשווי הדירות.

יישום תמ"א 38

חיזוק המבנה מתבצע על פי תוכנית קונסטרוקטיבית מקיפה ויסודית של מהנדסי בניין מנוסים בעבודות תכנון דומות, הכוללת בין היתר: עיבוי יסודות ויצירת פלטות יסוד חדשות ויצירת הקשרים בינהם, בניית קורות קשר מסיביות בהיקף הבניין (במידת הצורך) וכו'. מימד נוסף בחיזוק הבניין הוא בניית חדרי ביטחון (המכונים ממ"דים) ופיר מעלית ברמת חוזק גבוהה במיוחד הנבנה מבטון יצוק הינו גורם חיוני ביותר לחיזוקו של הבניין.